پرتو رشد نوین

ایران گرو لایت

پرتو رشد نوین

ایران گرو لایت

چراغ ال ای دی برای گلخانه


 چراغ ال ای دی برای گلخانه

 

نور : انرژی خورشیدی در همه ساختار هایی گیاهی نقش دارد و نتیجه نهایی این فرایند ها در رشد گیاه است که منجر به افزایش ماده خشک می شود . در شرایطی که همه عوامل از جمله میزان دی اکسید کربن , دما و رطوبت در حد مطلوب باشد . برای انجام فتوسنتز به شدت نور در حد مطلوب نیاز است . نور کم باعث کاهش فتوسنتز و رشد گیاه و نور بیشتر باعث صدمه به کلروپلاست ها و کاهش فتوسنتزمی شود . برای مشاهده ی محصولات در زمینه ی سیستم نور مصنوعی گلخانه کلیک نمایید.

در بخش فروشگاهی علاوه بر خرید لامپ گلخانه ای, خرید لامپ مخصوص گلخانه, خرید لامپ های گلخانه, قیمت چراغ گلخانه ای, خرید گلخانه خانگی می توانید مشخصات فنی چراغ ال ای دی برای گلخانه را نیز مشاهده نمایید.

فتو پریود عبارت است از مدت زمانی از روز, که نور به گیاه می تابد . طول روز بسته به فصل سال و عرض جغرافیایی تغییر می کند . درنیمکره شمالی طول روز در چهار روز از سال اهمیت ویژه دارد .

1- اول فروردین ( 21 مارس) : که خورشید مستقیما بالایی خط استوا قرار میگیرد و در این روز طول روز و شب مساوی و برابر 12 ساعت است . و به آن اعتدال بهاری می گویند .
2- سی و یکم خرداد ( 21 ژوئن) : که خورشید به شمالی ترین قسمت بالایی خط استوا می گیرد و طولانی ترین روز و کوتاه ترین شب سال است و به آن انقلاب تابستانی می گویند .
3- سی ام شهریور ( 21 سپتامبر ) : که خورشید مستقیما بالایی خط استوا است و طول روز و شب مساوی است و اعتدال پاییزی نامیده می شود .
4- سی ام آذر ( 21 دسامبر ) : که خورشید در جنوبی ترین قسمت زیر خط استوا قرار می گیرد و کوتاه ترین روز و بلند ترین شب سال است و انقلاب زمستانی نامیده می شود (شب یلدا )
چراغ گلخانه, چراغ ال ای دی برای گلخانه همان لامپ ال ای دی مخصوص رشد گیاه است ولی در توان های بالا و تعداد ال ای دی های بیشتر برای پوشش دهی مساحت های بزرگتر.

نقطه موازنه نوری (Light compensation point): نقطه ای است که در آن شدت فتوسنتز برابر شدت تنفس است . در این نقطه تمامی مواد تولید شده در فتوسنتز در تنفس به مصرف می رسد. نقطه موازنه نوری در گیاهان آفتاب پسند بیشتر از گیاهان سایه پسند است.

جهت مشاهده بلاگ با موضوع نور مصنوعی برای رشد گیاهان کلیک نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.